Drømmen Om Amerika

Fra 1860 og frem til århundredeskiftet emigrerede ca. 300.000 danskere til Amerika.

En dag begyndte der at dukke breve op fra Amerika.  Fra folk der allerede havde prøvet lykken derovre. Det forjættede  land. Landet der flød med mælk og honning. Stedet hvor man var sin egen herre, og hvor der var plads til alle. Det lå bare der og ventede. Men er det nu så nemt at tage så stort et skridt?

I Drømmen om Amerika fortæller vi med varme og humor historien om en lille familie, der tog den store beslutning. Om deres håb og frygt for fremtiden. Et nyt land, et nyt sprog en ny kultur. Drømmen om Amerika bygger på virkelige historier om mennesker, der valgte at forfølge drømmen om et bedre liv.M

Manuskriptforfatter Andreas Garfield:

"For mig fortæller ”Drømmen om Amerika” en vigtig historie fra fortiden – en historie der minder os om, at mennesker til alle tider har været trængte og søgt lykken eller overlevelse andre steder i verden. Uanset hvor forskellige vi er, har vi det til fælles, at vi ønsker at skabe os det bedst mulige liv, og vi er villige til at gøre alt for at sikre vores børns fremtid.

Udover at fortælle en medrivende historie – sjov, spændende og rørende – har målsætningen med ”Drømmen om Amerika” været at vise, at for ikke længe siden stod vi herhjemme i samme situation, som millioner af andre gør nu. Og ligesom Amerika var det for os, er Danmark nu for dem landet, der flyder med mælk og honning."

Premiere 8. april 2016 UDSOLGT

Trailer video: Groovy Graphics

Fotos: Søren Pagter

SE TRAILER TIL DRØMMEN OM AMERIKA

"Spillestilen er som sagt den solide og usentimentale folkekomedies, hvilket fungerer flot og overbevisende, fordi de tre medvirkende – Morten Bo Koch, Lisbeth Knopper og Thomas Biehl – sikkert balancerer mellem det naturalistisk indlevede og det humoristiske."

"Som teater er det også en nydelse at se, hvor få virkemidler der skal til, før de mange presenninger for eksempel forvandler sig til et helt skib – nogle planker, tovværk og en stige – så har vi både fartøj og høj søgang."

"Resten skabes af Kurt Bremerstents dejligt fysiske, stramt holdte og varme iscenesættelse, der snart flyver af sted, snart giver rum til den stille eftertænksomhed – og som altid har plads til et stille smil eller et højt grin undervejs i den barske historie.
"

"Forestillingen kan alt det, godt teater kan, nemlig fortælle en medrivende historie med få virkemidler og masser af talent, så vi opslugte følger med i Mads og Almas kamp for tilværelsen."

Teatervisen.dk

Læs hele anmeldelsen her

Klik på DOWNLOAD for at få billedet i stor format